Κεφτεδάκια από μαυρομάτικα και σπανάκι

Τα μαυρομάτικα είναι από τα αγαπημένα μου φασόλια. Μου αρέσει να τα προσθέτω στην μαρουλοσαλάτα μου, να τα φτιάχνω κρύα σαλάτα μόνα τους, και να τα μαγειρεύω σε κόκκινη σάλτσα μαζί με σπανάκι. Κάτι που δεν είχα προσπαθήσει ως τώρα, ήταν να τα ετοιμάσω ως κεφτεδάκια για τον μικρό μου βιγκανάκο. Η ιδέα μου ήρθε διαβάζοντας μία ινδική συνταγή για lobia vada που βρήκα σε κάποιο μπλογκ & από κει και πέρα αυτοσχεδίασα. Τα ενέκρινε και με το παραπάνω!

Τα μαυρομάτικα είναι πολύ θρεπτικά. Μία κούπα περιέχει 13 γραμμάρια πρωτεΐνης, 11 γραμμάρια φυτικών ινών, το 24% του σιδήρου που χρειάζεστε ημερησίως, ενώ είναι πλούσια σε φώσφορο & μαγνήσιο. (πηγή: nutrition data




Υλικά για 5 κεφτεδάκια
1 κούπα βρασμένα μαυρομάτικα
1/2 κουταλάκι κύμινο
μισό ψιλοκομμένο κρεμμύδι
2 κούπες ψιλοκομμένο σπανάκι
αλατοπίπερο
λίγο αλεύρι
λάδι για τηγάνισμα

Τσιγαρίζουμε το κρεμμύδι μέχρι να γίνει διάφανο, προσθέτουμε το σπανάκι και ανακατεύουμε για μερικά δευτερόλεπτα μέχρι να μαραθεί. Κατεβάζουμε από τη φωτιά και αφήνουμε να κρυώσει. Στο μούλτι λιώνουμε τα φασόλια (δεν χρειάζεται να γίνουν εντελώς πουρές). Σε ένα μπωλ ανακατεύουμε τα μαυρομάτικα, το κύμινο, το μίγμα κρεμμύδι-σπανάκι, και αλατοπιπερώνουμε. Στη συνέχεια πλάθουμε κεφτεδάκια, αλευρώνουμε ελαφρώς (εγώ χρησιμοποίησα αλεύρι χωρίς γλουτένη) και τηγανίζουμε.

Σερβίρουμε με ζεστή πιτούλα και κάποιο ντιπ.
Εγώ ετοίμασα ένα ντιπ από γιαούρτι σόγιας, ταχίνι, και λίγη κέτσαπ.

3 σχόλια:

Unknown είπε...

Καλησπέρα,

Θα ήθελα την βοήθειά σας. Δοκίμασα να φτιάξω την συνταγή αλλά, παρ' όλο που την ακολούθησα κατά γράμμα δεν πέτυχε. Μόλις έβαλα τους κεφτέδες στο τηγάνι διαλύθηκαν. Μπορείτε να μου πείτε ίσως γιατί έγινε αυτό;
Ευχαριστώ
Αναστασία

foxy vegan είπε...

Καλησπέρα Αναστασία,
το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι πως ήθελαν λίγο παραπάνω στέγνωμα/στράγγισμα τα φασόλια. Πρέπει να είναι εντελώς στεγνά ώστε να μην γίνει νερουλός ο πουρές στο μούλτι. Αν βλέπεις γενικά σε βιγκανο-κεφτέδες ότι το μίγμα είναι πιο υγρό από ό,τι θα έπρεπε, μπορείς να προσθέσεις τριμμένη φρυγανιά ή τριμμένη βρώμη. :)

Vasiliki G. Voulgari είπε...

Θα μπορούσαμε να τους ψήσουμε στο φούρνο ώστε να αποφύγουμε το τηγάνι? Αν ναι θα πρέπει να αλλάξουμε κάτι στη συνταγή σας?

Οι συνταγές που αγαπήσατε